måndag 13 juni 2011

Sweden Rock: Torsdag eller fredag?

Det enda jag egentligen kommer ihåg av torsdagen var att frukosten gick åt helvete eftersom grillarna brann om vartannat. Mick stod och tjötade på mig och Marie som jobbade så fort vi kunde och inte fan underlättade fronten det för oss. Det är som det är att jobba i kök. Man ryker ihop och sen när allt flyter på igen är det mesta glömt och förlåtet. Det kan ha varit fredagens frukost som gick åt helvete också... Det där med tid, ja, ni vet...

I alla fall såå jobbade vi på som vanligt och livet lekte. Jag tror fan det var på fredagen det var frukostkaos eftersom jag inte tror att grillarna skulle börjat brinna allihop sådär efter bara en kväll och dessutom lever jag i tron att Johan var på plats första frukosten, men den dåliga frukostdagen var han ute på ärenden... Aja... Vad jag minns av torsdagen i övrigt var att vi var tvungna att slita ner vår skylt uppå taket eftersom vi stod på en grusplan och tältpinnarna inte fyllde någon som helst funktion utan hade låtit vinden slita med sig tältet utan några som helst bekymmer eller förvarningar. Plötsligt stod Daniel, Mick, Marie och jag och höll i tältet tillsammans med några gäster och någon som sålde mat någon helt annanstans. Jag har fortfarande ingen aning om vem han var, men han var en liten, rätt så söt gubbe. Johan som missat hela händelsen ropade på Marie och sa åt henne att jobba och hon skrek att "Kom Johan!!! Ingen jobbar, alla håller i tältet nu!" eller något dylikt. Det var spännande och roligt. Inget annat.

Så några öl på den dagen och till natten fick jag framsätet, jag delat med Daniel första natten, för mig själv. Jag behövde inte längre ligga i fosterställning deluxe utan låg nu i simpel fosterställning. Daniel ägde liggunderlag och låg på golvet i lastutrymmet med Mick, Marie och Johan, men de tre hade allihop tillgång till feta luftmadrasser. "Skönt att komma hem och sova i en säng" sa Mick igår kväll när vi åter var hemma hos honom efter några folköl i han och Johans kolonilott och en jävla god öl på Red Lion vid Mariaplan. "Hö, hö och du får söva på en sån madrass jag sövit på hela festivalen" skrattade han. "Ja och fan vad skönt det ska bli efter att ha sovit i fosterställning i framsätet på den där jävla bilen eller på kartonger i lastutrymmet resterande dagar." Klockan var 01 när vi däckade igår. Cirkus. Och ja, jag sov till 15. Det var FELLT FUCKING DA.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar