tisdag 14 juni 2011

Stockholm-Göteborg 1 - 0

Jag drar till Andra lång med en klasskamrat från lågstadiet. Älvsjö, Stockholm på den tiden och Sjöängsskolan. Anjuli och jag sågs förra året när jag var och strosade runt i Göteborg och även i februari när jag våldgästade staden sågs vi över en slemmig burgare på BK på tågstation där våra vägar korsades i sista stund. Stockholmare (även föredettingar, uppenbarligen) kan man fan alltid lita på. Ingen göteborgare jag känner är redo för öl en dag som denna och klart som fan att jag är besviken när till och med alkisarna i den här staden tycks ha gränser. Kom igen för fan. Göteborg presterar dåligt idag. Hör med gaisarna, sa någon. Den enda gaisare jag känner bor i Stockholm och han hade med stor sannolikhet gjort mig sällskap över några öl om jag frågat. Inte för att jag hade behövt, men säkert velat. Jag menar, i Stockholm ses vi över öl när som helst. Vi är inte så mycket för krångel där som ni tycks vara här. Jag saknar de mina. Siri, Maria, Magnus, Viktor, Ola, Andreas, Zeke, Oscar, Johan. Inga nämnda, inga glömda. Eller?

Siri reser till staterna imorgon. Saknar henne redan förstås. Trogna läsare känner till vår relation och nu får jag inte se fruntimret förrän i början av augusti om jag hinner innan jag drar till Blackpool för Rebellion. Det känns i hjärtat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar