måndag 13 juni 2011

Sweden Rock: En dag kvar sen

På fredagen flyttade i alla fall jag efter zombiemode deluxe till fronten för att stjäla energi av gäster/kunder för att inte falla ihop i någon form av hög. Marie fick knapp hjälp i köket om någon alls och Johan tog min plats och körde fram mig, vilket gav ett helt okej resultat. Jag vaknade och sög i mig av allas energi, krängde nötter och chips till höger och vänster och rekommenderade baby back ribs framför jerkmarinerade spett med känguru, springbock och struts. Vi fick en felleverans och miste krokodilen till Sweden Rock. Löjligt som fan, men det gick väl hem hos kunderna ändå. Många frågade förvisso om krokodilen och den har väl lockat allra mest tidigare... om inte känguruburgaren, vi inte körde på i år. Tacka gudarna för det, den jävliga burgaren är jag dödstrött på sedan förra året. Få visste ens vad springbock var, men Mick förklarade gärna att det var små antiplopliknande getter i Sydafrika som skuttade fram och blev uppätna av Geparder. I det här fallet rockgeparder då, får jag anta. Fy fan vad tråkigt. Aja.

Dagen innan såg jag för övrigt The Damned och för det missade Hanna Judas Priest. "Jag har sett dem förr och kan se The Damned med dig om det är den enda spelningen du ska se". Hanna är en väninna till mig från Stockholm. Eller ja, hon bor i Kungsängen... Det är väl sådär, men jag har ju flyttat från Sumpan tillbaka till Kallhäll för en vecka sedan så jag kanske inte riktigt är i position att se ner på Kungsängen även om det är ännu en station närmre Bålsta.

När jag lade mig på fredagen på kartongerna i lastutrymmet (Marie hade bäddat åt mig) sa jag till Marie att jag älskar henne och sen njöt jag av tanken på att det bara var en dag kvar. Morgonen därpå vaknade jag förvisso med galen ångest och tänkte att "Tänk om jag missat något och det egentligen är TVÅ dagar kvar eller HELA FESTIVALEN! Jag orkar inte!"... Det var bara en dag kvar.

Även fredagen bjöd på öl. Vakterna fick kött som blivit över och det fick italienarna som sålde kaffe också. Av mig och inte av oss, trodde de så jag fick gratis kaffe hela festivalen. Espresso dopio x2000 cirkus.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar