onsdag 15 juni 2011

Mycket snack och liten verkstad

Mick kommer ner i källaren efter att ha haft besök av kunder i ett kör hela dagen. Jag har knappt lagt märket till hur tiden pinnat på i vanlig ordning. Hon är redan tio över fem, klockan! När jag säger till honom att fan vad mycket folk han har där uppe, stönar han och säger "Jag är så jävla trött på att prata". Mick slipper WCR och för det är han nog hyvens glad, anar jag.

Vädret imorgon sägs bli likt idag, sist jag kollade. Halvklart hit och dit, molnigt hit och dit, inget regn, men blåst som vanligt... nu gissar jag lite också. Det är för att jag tror mig ha en framtid som meteorolog och då behöver man inte vara så noga. Vad jag vet. Sedan kan man ju drabbas av en våg av hat som stackars Tobias i Folk och rövare i Kamomilla Stad och bedrövligt vore väl det, men vad jag vet löste det sig i slutet av boken och folket accepterade karlen igen. Tur var väl det, lyckliga slut är underskattade och skall alltid vara det. Tragedier kan dra åt helvete.

2 kommentarer:

  1. Haha, sorry Mick, jag ska sluta prata med dig när jag kommer in i butiken.. ;)

    SvaraRadera
  2. Han skrattar gott. Nu lämnar vi förhoppningsvis snart butiken för sömn och pepp inför imorgon. Du får komma ut på Hisingen och snacka av dig. Jag kan prata jättemycket.

    SvaraRadera