måndag 12 juli 2010

Hyffsat glada tjejer hemma

Så. Idag ska vi alltså träffa Daniel. Siri kommer hit så fort hon ätit, packat och betalat lite räkningar. För övrigt har jag typ inte en krona att leva på, men inte heller några räkningar att betala. Jag kanske inte hade råd att bjuda Neville och Nicholas på öl mest jämt. Äh, det ligger nog i generna. När Siri kommit hit med packning och allt vad det är, ska vi bara äta något innan vi drar till Carmen.

Med från Göteborg hade jag och Siri Baconlypsyl, Bacon Ranch Dressing and Dip, Mix Jerksås, Blair's Chipotlechips, någon Mayonnaise, Pluto's Jamaican Jerk marinerad Paradise Potion, Baconsalt med hickorysmak, Lynchburg Tennessee Jack Daniel's BBQ Hot & Spicy, Achiote Pasta m.m.! Bra resa.

Inför Arvika är vi hittills lagom taggade. Vi vet att Mick och Johan sliter med förberedelser av alla slag, eller hoppas i alla fall att de gör.

Jag har ett bekännande, vi skäms, men bara lite: Vi liftade inte heller hem från Göteborg. Vi kom ju plötsligen på att vi faktiskt hade en tid att passa. Eller en tvättid och så ett löfte till någon som vattnar mina blommor när jag är borta. Han fick presenter i mängder för det dock. Vi tog tåget, jag bokade på fyllan vilket är anledningen till att jag nu inte har många ören kvar på mitt konto. Det skulle ha tre timmar, men tog 4½. Älskar uppehåll för tågmöten och dylikt, ja, t.ex för att loket har gått sönder. Det gjorde det nog bara för att jag satt och SMS:ade om att jag ville åka någon annanstans och för att jag fick "stanna tåget, så kommer jag ikapp" till svar. Jo, därför stannade tåget, för allt solen snurrar runt mig och jag snurrar runt mig och mig, mig, mig! Jo, sa jag.

Makaroner är inte min favorit. Därför längtar i alla fall jag till Arvika.

2 kommentarer:

  1. Tack för att ni lämna Hönökakan... de har man inte haft på nåra år, så fick genast köpa lite ost då de va min favorit när ja va en kid.... typ 68 år sen.
    Skorna ni lämna va sköna föressten.

    SvaraRadera
  2. Nej, mina high heels! Gud nåde dig, Mick, om du töjer mina klackar. Ta med dem till Arvika plus schampoo och balsam /Siri

    SvaraRadera