måndag 12 juli 2010

Dagen före hemfärd

I lördags sov vi hela dagen precis som vilken annan dag som helst. Vi tänkte ta oss ut innan klockan åtta på kvällen för en gångs skull, men det... gick i stöpet. Jag var i behov av att träffa Johan för att låna hans iPhone. Micks dator... den är som den är. Jag bad om en adress, vilket Mick inte kunde ge mig. Han förklarade hellre hur vi skulle gå från Järntorget fastän jag tjatade om att vi tänkte ta taxi. "Men åk till Järntorget och gå förbi butiken och gå ner mot vattnet. Så går ni liksom fram till vattnet och så ser ni två snygga gubbar där och det är vi." Eh. "Med den där beskrivningen hittar vi er aldrig." blev svaret. Så vi tog taxi till det där förskräckliga hjulet vid Lilla Bommen. Där på någon uteservering satt de och drack öl.

Jag köpte Kilkenny och Siri drack chokladkaka och åt någon lightläsk.En öl senare ville jag iväg. Plötsligen hade jag jättebråttom så jag drog med mig Siri, gick hela tiden tre meter framför henne och till Nordstan. Jag behövde cigg och jag behövde det nu. Eller då. Aldrig tidigare har jag upplevt sådan abstinens och jag förstod heller inte riktigt vad det handlade om förrän jag blev otrevlig mot Siri. Ingenstans verkade det finnas en vanlig kiosk med ordentliga öppettider, men nästan framme vid Kungsportsplatsen fanns en godisbutik och de hade till och med älskvärda blå Prince. Strax därpå satt vi i en taxi på väg till Kelly's och det var trevligt där. Jag drack East India Pale Ale! Den är jättegod. Nicholas kom dit! Förresten heter en av vakterna där 1400-2145. En annan heter Niklas.

Vi praktiskt taget rusade in på Kingshead för att jag vill åt en London Pride innan vi lämnade den här långgatan för avenyn. Siri beställde något ganska precist, hur något nu kan vara det, och så fick hon vad hon bett om och jag undrade om jag borde vara orolig. Sen åkte vi till Dubliner. Neville kom dit! Vi hade jättetrevligt, säkert roligt också och det väl allt jag minns och orkar berätta om.Imorgon ska jag och Siri träffa Daniel på Carmen. Vi vill säga hej och hallå mest innan vi drar till Arvika på onsdag. Vi har ju inte träffat honom och tvärtom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar