fredag 9 juli 2010

Den här gången i Göteborg

Så vi kom till Göteborg till slut. I tisdags. Vi har gjort begravning och annat mindre roande, men inte så mycket. Jag mådde som överkörd av en buss när vi kom fram och till i förrgår, men nu är det bättre och jag tycker plötsligen att det är roligare att göra stan än jag gjorde för några dagar sedan.Göteborg är trevligare än Stockholm. Vi flyr Stockholm så fort vi kan. Så fort vi kommit hem.

I onsdags såg vi andra halvlek av Tyskland-Spanien på pizzerian Del Piero på Jaegerdorffsplatsen, inte långt från vårt näste. Därifrån tog vi minitaxi, som vi älskar, till Kingshead och mötte gubbarna och Marie. Vi eller jag dog av skratt mest jämt. Marie är en rolig kvinna. Asrolig kvinna faktiskt. När vi var klara där drog Mick hem till sig och Johan och Marie hem till sig. Siri, jag och Neville fortsatte till Avenyn och Dancing Dingo. Vakten Svante paxade Siri medan jag drack italiensk öl och lyssnade på Madness. Det var lite som en paus från stöket på Kingshead och det kommande stöket på Babar. Det var trevligt! Vi hade roligt. Även utan Marie!

På Babar var det lika obeskrivligt som vanligt och inte för att det är ett så jävla roligt ställe, utan för att jag inte finner ord för den skeva mixen av tråkiga människor och idioter. Vi går ändå dit igen ibland. Typiskt, men de har London Pride och jag har inte hittat den på något annat tre-ställe.Efter en halv minuts konverserande med Siri här om just Babar har vi kommit fram till att vi går dit lite för att man kan hitta eller bli hittad av nästan precis vem som helst. Egentligen är det väl därför vi går ut över huvud taget. För att träffa skevt och skitjävla roligt folk.Iiiigååår.... var vi på Kingshead igen efter att ha åkt in till Avenyn för mat för att sedan upptäcka att Siris pass var kvar i Mayorna. Minitaxi. Äcklig chaufför och så Andra långgatan. Efter att ha konstaterat att det på Kingshead inte fanns mycket mer för oss att göra än att störa oss på folk som envisades med att sitta vid samma bord som vi, gick vi till Sejdeln. Där finns en tavla med en svart katt som motiv och jag vill ha den. Jag vill ha den nu. Siri drack läsk och jag drack Samuel Adams Boston Ale. Sen kom de där envisa mongo-pongosarna från Kingshead dit också och slog sig förstås ned vi vårt bord. Vi gick. Eller typ sprang.Tog Minitaxi igen, men till The Dubliner, men den här gången fick vi åka med en trevlig chaufförska som faktiskt kört oss till The Dubliner en annan gång. Ja, förra gången vi var i den här stan. Vad drack jag där, då? Murphy's Red. Vi hade en bra kväll och träffade en jättejätterolig Johan som började bli full. Traditional Irish Music stod det på en fin skylt att de spelar på det där stället, men de hade ingen koll på Stan Rogers. Lite ledsamt, men det gick över efter en liten stund. Siri käkade burgare innan vi åkte till Mayorna för att däcka.

Tänkte kolla det där Bar Kino ikväll tills jag precis googlade och läste att det är ett hipster-ställe. Tack, men nej tack. Var fan finns alla schyssta sunkpubar med sunkhunkar och ok öl?!

Fler bilder på ingång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar