lördag 14 augusti 2010

Sjukskriven lagom till helgen

Godmorgon eller god förmiddag för er vanliga dödliga. Jag ligger på en uppblåsbar madrass i Micks så kallade vardagsrum och kollar på Actor's studio, äter frukost som Mick handlade på Shell igår medan jag satt och pratade med taxichauffören om det konstiga som hänt honom under hans tid som taxichaufför. Det var intressant. Ja, relativt intressant.

Mick och Anders fick starta upp nere vid Storans parkering idag för jag är inte längre arbetsför, men det är en annan historia. Som jag kan ta nu.

Jag ska inte jobba mer på kalaset för att jag hittills gjort det i dåliga skor och dessutom trampade snett i tisdags, vilket också kan ha med saken att göra. Mina fötter har svällt och jag har verkliga problem med att gå och kan dessutom ha stukat mina högra fossing. Får absolut inte jobba mer och lyssnar på farbror doktorn.

Ikväll kommer jag dock till kalaset och sitter och tittar på andra när de jobbar. Kanske tar mig en öl, men inga fler Naxopral för den mixen var minst sagt skrämmande. Plötsligt hade jag mer energi än jag haft på fan vet hur länge. Övertalade, på någon sekund, Mick att ta en öl på Dubliner innan han och jag skulle fara till Mayorna och Anders till Mölndal. Det blev också och mot förmodan bara en. Mick var när att bli utslängd för att vara för full fastän det var utmattad han var. Hur som helst ska man inte sitta och sova på en uteservering. Man ska dricka upp sin öl och jag borde göra det fortare för allas bästa.

Kalaset är en fest. Kom och käka! Ses ikväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar