måndag 16 augusti 2010

Dör tråkdöden

Gubbarna har varit på möten och fyllt lagret med grillar och grejer vi haft användning av på Göteborgskalaset. Jag har suttit på en luftmadrass i Micks lägenhet hela dagen och börjar smått tröttna och bli hungrig. På något sätt och med någon tar jag mig nog en öl förr eller senare idag. Det här går liksom inte. Ska jag sitta här, sitta här, sitta här och sen gå och lägga mig? Hur i hela världen skulle det gå till?

Hur som helst bör Mick vara på väg hit snart med kryckor och något i matväg. Sen är jag fit for fight och lurar ut honom på en öl för en kan han ta, även om han måste komma i säng i rimlig tid. Jag kanske stannar var vi än går. Om vi går. Jag har en övertalningsförmåga som är utöver det vanliga eller vi tro så i alla fall. I förrgår fick jag med honom fastän klockan redan var över två och han skulle upp runt nio. Jag sa bara att "Du behöver ju inte vänta på att jag ska göra badrummet imorgonbitti så du har ju typ en halvtimma till godo." och han köpte den utan att blinka.

Vi får se hur det går. Jag saknar alltid Dubliner. Eller om det är ölen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar