söndag 8 augusti 2010

Dan före dan före Göteborgskalaset

Nu ligger jag nedbäddad på en halvmeter hög luftmadrass som inte lär vara detsamma imorgon. Med en filt som kudde, men ett riktigt täcke. Ja, för en gångs skull.

Mötte Mick på stationen strax innan åtta för att mitt tåg var försenat. Ja, förstås. Vantrivdes på det där tåget och det kan absolut ha att göra med den bristande kvalitén på mina nya hörlurar, på det lilla stackars barnet som skrek hela vägen, på alla fyllon som åkte hem från Stockholm och stadens festivalutbud, det kan bero på personen jag satt mitt emot och personen jag satt bredvid, men det kan också ha att göra med - ja, för det kommer mera - att jag var på lokalpuben igår, fick öl för att vara med på 5-kampen och därtill drack än mer och än mer. Det var som en dröm, vill jag lova.

Mick och jag drack en, två, tre, fyra öl på Pullman på station. Jag drack Brooklyn Brown Ale och Brooklyn Lager för att det är två välsmakande öler. Det finns godare, jo, absolut och det finns sämre öler i världen, sanna mina ord. Sällskap fick vi av Anders, Pärlan och Fredrik. Vilka Pärlan och Fredrik är gör väl detsamma när allt kommer omkring, men Anders känner ni nog till med tanke på att han ändå är en av gubbarna på Extreme Food. Han kände nog inte till sig själv ikväll... efter Häckens förlust, för han är ju IFK:are. Glad kille förstås, javisst, men åh, han såg trött ut och det sa han att han var också. Ja, ja.

Siri saknar jag utav bara helvete. Det är inte klokt vad tomt det är utan henne och inte bara av den anledningen att jag är här i Göteborg, var jag annars ytterst sällan befinner mig utan henne någonstans i andrummet. Det är ensamt för om själsfränder existerar så är hon min.

Göteborgskalaset på gång alltså, börjar tisdag. Förhoppningsvis går det som önskat. Ja och vi ses där. Det förväntar jag mig helt enkelt. Mick hälsar att han går och lägger sig. Tidig första kväll i Göteborg den här gången. Skönt. Som en dröm. Blah, blah.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar